2010. június 14., hétfő

ZH a BME GTK ÜTI-n MBA-ból

Ma rekkenő hőség volt - hallottam is, ahogy rekkent - s közben interjúra kellett mennem, aminek kísérőjelenségeként azonnal eleredt az eső. Segond. Akkor mentem, amikor jól esett. És tényleg.

A BME GTK ÜTI-hez voltam hivatalos oktatásszervező poszt ügyében, és miután csak egy kategórikus imperatívuszban invitáló levelet kaptam az eseményről, csupán annyit tudtam, hova és mikorra szól a behívó parancsom, azt azonban nem, hogy mennyi időt fog mindez igénybe venni, és milyen kihívást jelent majd.

A profi állásinterjúztatással szemben ennek nagyon egyetemi fílingje volt. Amikor odaértem, a teremben már egy rakat fiatal hölgy ült a 4 fős padok két szélén, és riadtan meredtek maguk elé holmi tesztkérdésekre. Először azt hittem, eltévedtem, de nem. Nem egy ZH-t írtak, hanem az interjú keretében kigondolt feladatsort töltötték ki épp. Persze nem késtem, csak előbb kezdték, mert ugye idő, míg kiosztják a lapokat...

Az első forduló abból állt, hogy a kiadott 2 oldalas képzésismertető alapján írni kellett 2 levelet - magyarul, kézzel, papír alapon, a XXI. században...áááááááááá... - amelyben hallgatók kérdéseit kellett megválaszolni 5-10 mondatban a tájékoztatót alapul véve. Aztán volt néhány gyors kérdés is, pl. hogy mi az egyetem pontos neve (!!!), mi a jó vezető és a jó kolléga 5-5 ismérve...stb. Igazán nem volt nagy cucc, simán meg lehetett oldani 20 perc alatt, bár 30 állt rendelkezésre. Természetesen, ahogy anno a suliban, ezúttal is én lettem leghamarabb kész, és ahogy felálltam, láttam, amint épp infarktust kap a többi "dolgozata" fölé hajoló sorstársam.
Ahogy kiértem, erősödött a fősulis fíling, mert a folyosón várakozó második csapat emberke egyből elkapott, hogy mi történt bent? Nehéz volt-e a teszt? Én meg mosolyogva vázoltam nagy vonalakban, hogy milyen benyomásokat szereztem a ZH jellegű állásinterjúról.
Azt mondták, kb. 1 hét múlva hívják be 2. karikára azokat, akiknek jól sikerült az első fordulója, de ennyi tesztet 2 hét alatt sem fognak tudni kijavítani. Nem értem, miért nem computeren teszteltek minket - abból az is kiderülhetett volna, hogy a jelentkező nemcsak fogalmazni képes, hanem a számítógéphez is ért. Javítani is egyszerűbb úgy, de talán egy grafológus csapat fogja árgus szemmel elemezni kéziratainkat, s itt a magyarázat...
Zsül megkérdezte, hogy a jó vezetőt és a jó kollégát is a kapott anyagból kellett-e definiálni, vagy IQ-ból?
Megvallom, kínlódtam a válasszal, mert milyen a jó vezető? Hát milyen szempontból?
Fizikából ugye akkor jó, ha vezeti az áramot / hőt.
Közlekedési szempontból: ha ura a közlekedési eszköznek, amelyet kormányoz.
Kormányzási szempontból: ha jó döntéseket hoz, megfelelő jogszabályokat alkot.
Gondolom, azért is kellett a pad két szélére ülnünk, hogy a padtárs ne tudjon súgni ezzel kapcsolatban...
Azért meg lehetett volna még spékelni egy kicsit az utolsó gyorstesztes részt mondjuk az alábbihoz hasonló kérdésekkel:
  • Ha "A" nagyobb, mint egyenlő, akkor "B" és "ME" minek a rövidítése?
  • Mely halmaz közös elemei a következő képzések...?
  • Milyen rövidítések bevezetését tudná még elképzelni egyetemi szegmensünk nevében?
  • Mennyi 1/5 rektor? (rektoriális számítás)
  • Rossz időben, szélárnyékban, hogyan közelíthető meg a tanulmányi osztály vezetője?

További 5leteket is szeretettel várok!

2 megjegyzés:

  1. Hinnye! Egész pofásra sikeredett a blog külseje! :) RSS-en ez nem látszik sajna, weben meg ritkán járok erre. :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi!
    Olyan sűrűn váltogatom, mint a nők általában a hajszínűket szokták. :)
    Örülök, ha tetszik - mármint nem a hajszínem, hanem... :)

    VálaszTörlés